Μεταξύ 4:00 και 4:30 χθες βράδυ έπεσα πάνω σε ένα -πως να το χαρακτηρίσω τώρα; ανιστόριτο, προπαγανδιστικό, προσβλητικό, γελοίο;- τερατολόγημα υπό μορφή αυστραλέζικου ντοκιμαντέρ στη ΝΕΤ
Θαυμάστε:
Όλη η ιστορία στα Ίμια ήταν ότι... "σε μια βραχονησίδα" του Αιγαίου (σε καμία στιγμή δεν αναφέρθηκε κάτι περί εδάφους της ελληνικής επικράτειας!) κάποιοι ανέβασαν μια Ελληνική σημαία, μετά κάποιοι άλλοι ανέβασαν μια Τούρκικη, αλλά χάρις στην παρέμβαση του Μπιλ Κλίντον σταμάτησε η ένταση γιατί "στο διάστημα των επόμενων εβδομάδων" μαζεύτηκαν στην περιοχή πολεμικά πλοία !!!
Μετά το 1821 στο Ελληνικό κράτος υπήρχε ένας ομοιογενής πληθυσμός χωρίς μειονότητες τόσο εθνικά, όσο και θρησκευτικά!!! Η παραπάνω... ομοιογένεια διαταράχθηκε όταν οι Έλληνες... τουρκικής καταγωγής πρόσφυγες από την Μικρά Ασία εγκαταστάθηκαν στην Ελλάδα φέρνοντας το τούρκικο στοιχείο!!!
Δείχνοντας σκηνές από την ταινία "Ρεμπέτικο" άκουσα εμβρόντητος πως το ρεμπέτικο τραγούδι και το μπουζούκι ήρθε από την Τουρκία με τους τουρκικής καταγωγής μικρασιάτες πρόσφυγες!!! Ακολούθησαν σκηνές από τα σημερινά σκυλάδικα και τα μεγάλα νυχτερινά μαγαζιά και το... συμπέρασμα πως αυτή η πολιτισμική επιμόλυνση κρατάει ακόμα λέγοντας κάτι -δεν θυμάμαι την ακριβή διατύπωση- περί "Τούρκου μέσα στον σημερινό Έλληνα"
Μετά την διάλυση της Γιουγκοσλαβίας (διάλυση, ούτε πόλεμο, ούτε τίποτα) οι λαοί της περιοχής μετανάστευσαν προς το ισχυρότερο και πλουσιότερο κράτος της περιοχής, και ένα από τα πλουσιότερα κράτη του πλανήτη, δηλαδή την Ελλάδα. Κύριο μεταναστευτικό ρεύμα ήταν από Αλβανία -χωρίς βέβαια να μας εξηγεί τι σχέση έχει η διάλυση της Γιουγκοσλαβίας με την εισροή μεταναστών από Αλβανία, αλλά τέλος πάντων... Η Ελλάδα πια έχει αλλάξει πρόσωπο, κατέληγε, και οι Έλληνες της διασποράς δεν την αναγνωρίζουν όταν την επισκέπτονται αφού έχει γεμίσει από μουσουλμάνους και καθολικούς!!!
Στη συνέχεια μια νεαρά Ελληνίς δημοσιογράφος από ένα μπαρ (!) επιβεβαίωσε το συμπέρασμα του αφηγητή πως η σημερινή Ελλάδα είναι μια καθαρά δυτική χώρα που μάλιστα μοιάζει περισσότερο με το Λος Άντζελες παρά με κάποια ευρωπαϊκή χώρα. "Ευτυχώς" ο Μάικλ Δουκάκης μας καθησύχασε πως σιγά σιγά "οι Έλληνες γίνονται Ευρωπαίοι!"
Ακόμα... η δυτική Ελλάδα έχει δυτική μουσική και αναφέρθηκε ως παράδειγμα η ... πολυφωνική μουσική της Ηπείρου (αν είναι δυνατόν!!!) ενώ η ανατολική Ελλάδα έχει πιο... οριεντάλ μουσική!!! (μου θύμισε εδώ τον καθηγητή θεωρίας στο ωδείο που πήγαινα πριν χρόνια... Τον είχα ρωτήσει γιατί δεν διδασκόμαστε την ανάλυση των 3/4 του τσάμικου, 7/8 του καλαματιανού και 9/8 αντικριστού, καρσιλαμά και ζεϊμπέκικου και μου απάντησε με το πλέον φυσικό ύφος "μα αυτοί είναι εκτός ύλης γιατί είναι εξωτικοί ρυθμοί!")
Αυτά θυμάμαι από το απίστευτο νυχτερινό μάθημα "ιστορίας" της ΝΕΤ. Για την... ιστορία, στο "ντοκιμαντέρ" (που όπως είδα από την ιστοσελίδα της ΕΡΤ ονομάζεται "Αναζητώντας την Ελλάδα" / in search of Greece) εμφανίστηκαν και τρία καμάρια της Ελληνικής γης: Ο ΓΑΠ (αναφερόμενος ως πρώην ΥΠΕΞ), η Ντόρα (ως δήμαρχος Αθηναίων) και ο... Νίκος Παπανδρέου (ως συγγραφέας)! Ο ΓΑΠ (δεν θυμάμαι τι) είπε για τις σχέσεις με την Τουρκία, η Ντόρα, πως υπάρχει ενσωμάτωση των μεταναστών (και καπάκι μας έδειξαν σχολείο με μεταναστόπουλα από την... Τουρκία!), ενώ ο... συγγραφέας είπε -στο περίπου- πως δεν είναι τα μόνα εξαγώγιμα είδη της χώρας το τζατζίκι, το σουβλάκι και η σαλάτα αλλά και η ιδιοσυγκρασία του Έλληνα...
Ψάχνοντας να βρω στοιχεία για αυτό το ανεκδιήγητο κατασκεύασμα βρήκα (σε ένα φόρουμ Ελλήνων μεταναστών) πως προβλήθηκε σε τρία επεισόδια παραμονές των Ολυμπιακών αγώνων του 2004 (27/7, 3/8 και 10/8/2004 στο Αυστραλιανό κανάλι SBS). Προφανώς αυτό που είδα χθες στη ΝΕΤ είναι το τρίτο επεισόδιο με τίτλο "Ανατολή Δύση και ταυτότητα"
Δικαίωμα του καθενός να βλέπει όπως θέλει την ιστορία μιας χώρας και να κατασκευάζει "πραγματικότητες". Δικαίωμα δικό μου αλλά και -θέλω να πιστεύω- κάθε Έλληνα πολίτη, η διαμαρτυρία όταν μια τέτοια ΑΘΛΙΟΤΗΤΑ, αγοράζεται και προβάλλεται από την ΔΗΜΟΣΙΑ τηλεόραση...
Όσον αφορά στην καταγωγή αυτής της πολυφωνικής φόρμας, παρόλο που η έρευνα δεν έχει καταλήξει ακόμη σε βέβαια συμπεράσματα, όλες οι ενδείξεις πείθουν ότι ανάγεται σε πολύ παλιές (ίσως ακόμα και προελληνικές) εποχές. Πράγματι οι μελωδίες των τραγουδιών (μαζί με ορισμένα ακόμη της Ηπείρου και κάποια γυναικεία τραγούδια της Θεσσαλίας) είναι οι μοναδικές στον Ελληνικό χώρο που έχουν διατηρήσει την πεντατονική ανημίτονη κλίμακα (μουσική κλίμακα που αποτελείται από 5νότες, χωρίς ημιτόνια). Η κλίμακα αυτή, όπως έχει αποδείξει η πρόσφατη μουσικολογική έρευνα, ταυτίζεται με το δώριο τρόπο των αρχαίων Ελλήνων, την κατεξοχήν «ελληνική αρμονία».
ΑπάντησηΔιαγραφήΛάμπρος Λιάβας ,περιοδικό «Άπειρος», τεύχος 1ο
(πηγή)