του Λωτοφάγου
από τη
Άσυλο (το): τόπος απαραβίαστος λόγω του ιερού του χαρακτήρα, καταφύγιο των καταδιωκομένων. [Λεξικό Ιδρύματος Τριανταφυλλίδη]
Ικέτης (ο): στην αρχαία Ελλάδα, αυτός που ζητούσε προστασία ή εξαγνισμό, καταφεύγοντας σε ιερό τόπο. [στο ίδιο Λεξικό]
Ωραία. Τώρα που δώσαμε τους ορισμούς, ας προχωρήσουμε στην είδηση: από προχθές, 300 μετανάστες κάνουν απεργία πείνας σε αίθουσα της Νομικής Αθηνών, ζητώντας να γίνουν νόμιμοι.
Ας την κάνουμε φύλλο και φτερό:
α) οι 300 αυτοί νέοι άνθρωποι δεν ξεβράστηκαν χθες στην ακτή της Σάμου ούτε συνελήφθησαν στον Έβρο, στοιβάχτηκαν σε λεωφορείο και αδειάστηκαν, κυριολεκτικά, στην Ομόνοια. Έχουν δουλέψει επί 5-6 χρόνια στα χωράφια, στα αλιευτικά, στις βιοτεχνίες όλης της επικράτειας, με μισθό πείνας, χωρίς ασφάλιση και κάτω από απάνθρωπες συνθήκες. Δεν έκλεψαν, δεν σκότωσαν, δεν αδίκησαν. ΔΟΥΛΕΨΑΝ!
Για να έχουμε εμείς φθηνά πορτοκάλια, φρέσκα ψάρια και δεύτερη κατοικία σε περιοχές εκτός σχεδίου. Είναι οι άνθρωποι που αντικατέστησαν τους Αλβανούς, όταν εκείνοι ορθοπόδησαν με σκληρή δουλειά και ανέβηκαν κοινωνικά, για να βλέπουν τώρα τα παιδιά τους να πυκνώνουν τις τάξεις των νεοναζί του Μιχαλολιάκου. Και αντιμετωπίζουν και αυτοί την διαχρονική συμπεριφορά των ελληναράδων: ζουν σε κοτέτσια (Άρτα), ξυλοκοπούνται (Μανωλάδα) και αφήνονται απλήρωτοι και καταληστευμένοι (Γιάννενα).
Είναι οι κολασμένοι sans papier. Οι άνθρωποι χωρίς χαρτιά, έρμαιο κάθε κομπλεξικού κατσαπλιά που ονειρεύεται κότερο και σπίτι στο Λονδίνο, κάθε θυμωμένου μπάτσου που είδε να περικόπτονται τα επιδόματά του.
Δεν εκπορνεύουν γυναίκες στην Πατησίων, δεν πουλάνε ναρκωτικά στη Σοφοκλέους, δεν ληστεύουν ψιλικατζίδικα. Είναι στην ίδια μοίρα με τις θλιμμένες γυναίκες που βλέπω στη γειτονιά μου να βγάζουν βόλτα τους ξεμωραμένους γέρους για να στέλνουν χρήματα στην οικογένειά τους και που, όταν επιτέλους επιστρέφουν στη χώρα τους εξουθενωμένες, πεθαίνουν πρόωρα. Είναι στην ίδια μοίρα με τις καθαρίστριες που καθαρίζουν το βράδυ αμίλητες τους σταθμούς των τρένων και οι οποίες το πρωί σφουγγαρίζουν εμετούς και ούρα σε νοσοκομεία.
(Ή, μήπως, δεν τις έχετε δει; Μπορεί να προσέχουν και τον δικό σας πατέρα ή το δικό σας μωρό για 600 ευρώ. Ναι, ναι, αυτές από τις οποίες απαιτείτε επίσης να καθαρίζουν το σπίτι και να σας μαγειρεύουν. Με τα ίδια λεφτά! Χωρίς ασφάλιση. Μετά, βέβαια, εσείς θα περιμένετε να πάρετε σύνταξη από τα άδεια ταμεία, αλλά αυτό είναι εκτός θέματος.)
β) Αν έπρεπε να προσελκύσετε την προσοχή των ΜΜΕ και βλέπατε ότι τα ραμμένα στόματα των Ιρανών στα Προπύλαια σκοντάφτουν στη γενική αδιαφορία, υποθέτω ότι θα προχωρούσατε σε πιο ρηξικέλευθες λύσεις. Στη Γαλλία πριν από χρόνια και στο Βέλγιο πρόσφατα, οι "παράνομοι" μετανάστες κατέφυγαν ως ικέτες σε εκκλησίες, όπου οι ιερείς στάθηκαν αλληλέγγυοι.
Παρεμπιπτόντως, βελγικό δικαστήριο καταδίκασε το Βέλγιο, επειδή απέλασε μετανάστη στην Ελλάδα, όπου, σύμφωνα με την απόφαση, το κράτος φέρεται απάνθρωπα στους μετανάστες.
Οι 300, λοιπόν, κατέφυγαν σε αίθουσα ενός υπό ανακαίνιση κτηρίου της Νομικής, όπου δεν γίνονται μαθήματα. Όπως είπε και ο Χρυσόστομος Λουκάς το πρωί στο "Κόκκινο", οι άνθρωποι ζητούν δικαιοσύνη και πήγαν εκεί όπου διδάσκεται η Δικαιοσύνη!
Κάποιοι ευαισθητούληδες θίγονται επειδή είδαν παρατεταγμένα παπούτσια και κρεμασμένα ρούχα. Τα σπασμένα πεζοδρόμια, η βρόμα και τα σκουπίδια σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη δεν ενόχλησαν ποτέ τις μυτούλες τους, για να το κάνουν θέμα. Ούτε οι δήμαρχοι και οι νομάρχες που κατέκλεψαν τα ταμεία ούτε τα σκάνδαλα που θάφτηκαν ούτε η αποφορά της διαπλοκής σε κάθε τομέα της ζωής αυτού του τόπου.
Και έρχομαι στις αντιδράσεις των κομμάτων. Ο Γ. Ραγκούσης αποκλείει την περίπτωση νομιμοποίησης των μεταναστών. Η ξαδέλφη του δεν έχει μιλήσει ακόμα, νομίζω. Ο Αντώνης Σαμαράς πρότεινε, δοθείσης ευκαιρίας, κατάργηση του ασύλου. Το ΛΑΟΣ προτάσσει τις τσιρίδες του Αδώνιδος. Και το ΚΚΕ, πιστό στον κατήφορο που έχει πάρει, ουσιαστικά συμφωνεί με τους προλαλήσαντες. Εξάλλου, αρκεί το γεγονός ότι ο ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζει τους ικέτες, για να είναι "ενάντια".
Και μένουν ο ΣΥΡΖΑ και οι Οικολόγοι Πράσινοι (τα σέβη μου!) να μιλούν για το αυτονόητο: να δοθούν στους μετανάστες εργασιακά δικαιώματα και η πράσινη κάρτα.
Οφείλουμε να θυμηθούμε ότι πλειστάκις υπήρξαμε μετανάστες, πρόσφυγες και θύματα πολέμων. Να θυμηθούμε ότι για την εξαθλίωση Ασίας και Αφρικής φταίμε εμείς, ως ανήκοντες εις την Δύσιν. Είτε διότι αγοράζουμε σε εξευτελιστικές τιμές τα προϊόντα τους (Μπαγκλαντές, Ινδία), είτε διότι τους στερούμε πλουτοπαραγωγικές πηγές όπως η αλιεία και το πετρέλαιο (Σομαλία, Τυνησία) είτε διότι συμμετέχουμε σε νατοϊκές εκστρατείες εναντίον τους (Αφγανιστάν, Κόσοβο).
Υπογράψαμε τη συνθήκη Δουβλίνο ΙΙ και καταντήσαμε χωματερή ανθρώπων. Ποιος ξέρει με τι ανταλλάγματα για την πολιτική ηγεσία. Και λησμονήσαμε ότι εδώ λατρεύτηκε ο Ξένιος Ζευς. Εμείς, ανάξιοι επίγονοι, λατρεύουμε μόνο τον Μαμωνά.
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
- Να προσθέσω μόνο πως στο πλευρό των εργατών απεργών πείνας στάθηκε και η ΑΝΤΑΡΣΥΑ και να θυμίσω πως το Δουβλίνο ΙΙ το υπέγραψε -ως ΥΠΕΞ τότε- ο ΓΑΠ!...
από vassilyonka
Το τραγούδι της ξενιτιάς* - Γρηγόρης Μπιθικώτσης
στίχοι: Ερρίκος Θαλασσινός
μουσική: Μίκης Θεοδωράκης
από τον δίσκο: Όμορφη πόλη (1962)
(με μουσική και τραγούδια από την ομώνυμη μουσική επιθεώρηση στο θέατρο "Παρκ", καλοκαίρι του 1962, σε σκηνοθεσία Μιχάλη Κακογιάννη, κείμενα Μέντη Μποστατζόγλου-Μποστ, Δημήτρη Χριστοδούλου, Ερρίκου Θαλασσινού και Άκου Δασκαλόπουλου. Η σύνθεση των τραγουδιών και ορχηστρικών έγινε από τον Μίκη σε Αθήνα και Παρίσι το 61-62 Η ηχογράφηση του έργου «Όμορφη Πόλη» έγινε το καλοκαίρι του 1962 με ερμηνευτές τους: Ντόρα Γιαννακοπούλου, Γρηγόρη Μπιθικώτση, Ανδρέα Ντούζο, Άννα και Μαρία Καλουτά στο studio Columbia)
*"Το τραγούδι της ξενητειάς" στον δίσκο
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου