Κυριακή, 23 Ιανουαρίου 2011

Κι η Σάσα Μπάστα βιρτουόζα είναι. Να μην πει ΚΙ ΑΥΤΗ για την κρίση;

Λέει, λέει πολλά και κάποια εξ αυτών σωστά, η εξαίρετη συνθέτης Ευανθία Ρεμπούτσικα απαντώντας στην έρευνα του tvxs "τι πρέπει να κάνουμε;" Μα φτάνει στο σημείο το γνωστό:
"Αν μιλήσουμε και για την οικονομία; Δεν παράγουμε πια τίποτα, ενώ έχουμε τόσα πράγματα να εξάγουμε. Τίποτα δεν κάνουμε. Υπήρχε τρομερή τεμπελιά όλα αυτά τα χρόνια. Χαϊλίκι και κάθισμα: μη μας πάρει κάνεις την καρέκλα αλλά και πώς να τα «πάρουμε» με προχειρότητες! Τίποτε άλλο. "
Και με το που τελειώνεις την ανάγνωση και έχεις μελαγχολικά επαναβεβαιώσει το πόσο σωστά αναλύει ο Δημήτρης Σεβαστάκης τη νέα μόδα (Η «εθνική αυτοκριτική» ως ιδεολογικός μηχανισμός) φτάνεις και στα σχόλια αγνώστων αναγνωστών:


από odin

Λοιπον,για να δουμε ορισμενα πραγματα και να θεσουμε καποια ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ζητηματα (καπως εξατομικευμενα και ΠΡΑΚΤΙΚΑ) στο πλαισιο των πολυ ωραιων ιδεων και σχολιων για την εφιαλτικη οντως οικονομικη και αξιακη (κυριως)κατασταση, για την οποια ολοι κανουμε καλες, σωστες αλλα ΓΕΝΙΚΟΛΟΓΕΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ,που, ομως,φοβαμαι οτι εχουν ενα στοιχειο "του στριβειν δια του αρραβωνος". Θα ηθελα να θεσω ενα συγκεκριμενο ερωτημα στην καλλιτεχικα εξαιρετικη κα Ρεμπουτσικα.
Στο κινηματοθεατρο ΠΑΛΛΑΣ (Βουκουρεστιου) γινεται συναυλια της την οποια θα ηθελα πολυ να παρακολουθησω, γιατι με θελγουν οι εξαιρετες μουσικες της. Τιμη εισιτηριων: ΛΟΙΠΟΝ 30 ευρω (δηλ.2 ημερομισθια της γενιας των 600 ευρω, ΑΝ βρει δουλεια....) για τους.."τιμωρημενους", δηλ.ΕΛΑΧΙΣΤΑ εισιτηρια στην τιμη αυτη και ΣΕ ΠΑΝΑΘΛΙΑ σημεια του θεατρου. Για κατι πιο της προκοπης, απο 50 ως 70 ευρω!!!!!

Αγαπητη, εξαιρετικη και πιθανως προοδευτικη και ευαισθητη Κα Ρεμπουτσικα.
Θα ηθελα να ξερω οι τιμες αυτες (απροσιτες για τον φτωχο λαο-προλεταριατο, κατα Μαρξ -για τον οποιο (τον λαο) ολοι οι ευαισθητοι και προοδευτικοι κοπτομαστε) σε τι οφειλονται? Σε αστρονομικη αμοιβη που ζητησατε? Σε κερδομανια του αιθουσαρχη?Αν ναι,τις γνωριζετε τις τιμες αυτες και τις θεωρειτε ευλογες?
Λοιπον και παλι, φιλες και φιλοι. ΠΡΙΝ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ (ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ) ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΑΘΛΙΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ, ΜΗΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ....ΚΑΙ ΛΙΓΟ...ΤΙ ΚΑΝΕΙ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΑ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΑΠΟ ΜΑΣ ΕΠΙ ΤΗΣ ΤΑΜΠΑΚΕΡΑΣ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑΣ?


από ναυαγός
-----
Υπάρχει τρομερή σύγχυση.
-----

Εφτά φορές
κλείνεις τα μάτια.
Όμως την όγδοη
καταδικάζεις μονομιάς.


Μπ. Μπρεχτ

ΥΓ. Όσο κι αν το συναίσθημα θολώνει την πολιτική ματιά των ανθρώπων της τέχνης, βιώνουν κι αυτοί την "όγδοη φορά". Απλά η σαφής καταδίκη με "ονοματεπώνυμο" προκύπτει ως επιλογή. Έτσι δεν είναι αγαπητέ Μπέρτολτ?

Διαβάζεις και την -διαφορετική των υπολοίπων- άποψη του Θωμά Κοροβίνη:

Κυρίως οι ρεβανσιστικές δυτικόφιλες εξουσίες της δεξιάς που κυριάρχησαν μετά τον εμφύλιο, αλλά και οι πρόσφατες ψευτοσοσιαλίζουσες, είναι υπόλογες για το κρατικό ουλαλούμ και την κοινωνικοοικονομική κρίση. Δεν είναι άμοιρος ευθυνών κι ο λαός με τις μειωμένες ηθικές αντιστάσεις και την ενδοτικότητα στις ποικίλες σειρήνες της μαλαγανιάς και της ελαφράδας.
Έχουν λουφάξει κι οι πνευματικοί ταγοί.
Μόνο απ’ την φωτισμένη μειοψηφία των απεγνωσμένων νέων θα μπορούσε να φωτιστεί λιγάκι αυτός ο ζόφος.

Και συνεχίζεις να ελπίζεις... 

.-.-.-.-.-.


Υ.Γ. Βέβαια υπάρχει και μια άλλη παράμετρος. Και αυτή είναι δυστυχώς το θλιβερό κατάλοιπο της πρακτικής της αριστεράς μιας άλλης εποχής. Γιατί η αριστερά ήταν αυτή που καθιέρωσε αυτό το καρναβάλι των δηλώσεων επωνύμων επί παντός επιστητού. Βέβαια, τότε, είχε κι ένα άλλοθι. Αποκλεισμένη εντελώς από τα μέσα ενημέρωσης, χρησιμοποίησε τα ονόματα των μεγάλων καλλιτεχνών που είχε στις τάξεις της, για να περάσει τη φωνή της στον κόσμο. Και νααα οι χιλιάδες δηλώσεις, οι  χιλιάδες λίστες με υπογραφές και οι αμέτρητες θέσεις στα ψηφοδέλτια από συνθέτες, τραγουδιστές, ηθοποιούς κ.λπ κ.λπ με μόνο προσόν πως ήταν καλοί καλλιτέχνες και... δικοί "μας"

Περάσαν τα χρόνια, η κυριαρχία της αριστεράς στον χώρο του πολιτισμού οπισθοχώρησε, οι έννοιες παραχαράχθηκαν, πνευματικός άνθρωπος αυτοχαρακτηρίζεται πια ο κάθε "αναγνωρίσιμος" κι ο κάθε "καλλιτέχνης", -άσχετα όχι μόνο με το αν έχει ευρύτερη παιδεία και γνώση, αλλά ακόμη και με το αν, αυτό που κάνει, έχει κάτι με οποιαδήποτε τέχνη (πνευματικοί άνθρωποι και καλλιτέχνες ο Πανταζής, η Δημητρίου αλλά και η ημίτρελη πανεπιστημιακός που γυρνοβολάει στα μεσημεριανάδικα;)- έμεινε όμως η συνήθεια αυτή. Και αναρωτιέμαι και τώρα όπως ΚΑΙ τότε:

Τι αξία έχει η δήλωση ενός ανθρώπου που είναι καλός πιανίστας, έχει καλό λαρύγγι ή είναι καλός κωμικός, γύρω από θέματα που ουδέποτε έχει ασχοληθεί; 

Γιατί το να είσαι βιρτουόζος στο κλαβιέ του πιάνου, στο δοξάρι ή στα τάστα, ή το να έχεις φωνή 4 οκτάβες σε κάνει αυτομάτως "φωτεινό παντογνώστη" και για οικονομία, κοινωνιολογία, πολιτική και κβαντομηχανική; 

Όσο καλοί και να είναι κάποιοι καλλιτέχνες, γιατί έχουν γνώμη άξια μεγαλύτερης προβολής από αυτή του συνταξιούχου οικοδόμου πατέρα μου;

Και μένω σ' αυτούς που αξίζουν στην τέχνη τους, και στα μέσα τα -λίγο ή πολύ- "προοδευτικά" κι 'αριστερά", γιατί το καρναβάλι των "κενολογούντων επωνύμων"  στο κύκλωμα της showbiz έχει ξεφύγει πια τόσο πολύ που αρκεί να έχεις ωραίους κοιλιακούς, γλουτούς, ή θελκτικό στήθος, για να κρεμαστεί η άποψή σου για κάθε τι σε περίπτερα, τηλεπαράθυρα κι ιστοσελίδες...    


"Πείτε μας ποιος θέλετε να μας πει τη άποψή του για το τι πρέπει να γίνει", λέει το tvxs, κάτω από κάθε άποψη "επωνύμου"... 



Δεν λέω, κούκλα η Σάσα Μπάστα, αλλά αν μαζευτούν οι φαν της (!!!)  και την ψηφίσουν η καλή ιστοσελίδα θα καταγράψει την άποψή της; Όχι; Γιατι όχι; Κι αυτή είναι βιρτουόζα στον... τομέα της (ή τουλάχιστον έτσι "υπόσχεται")

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου