Πέμπτη 13 Ιανουαρίου 2011

Η καλύτερη διαφήμιση

του Μιχάλη Τρίκκα
από την Αυγή

Η δολοφονική επίθεση στην πολιτική συγκέντρωση της βουλευτού των Δημοκρατικών στην Αριζόνα, Γκάμπριελ Γκίφορντς έφερε και πάλι στο προσκήνιο το ζήτημα της οπλοκατοχής στις ΗΠΑ. Ο πολιτικός κόσμος της χώρας καταδίκασε σθεναρά το έγκλημα και επανέλαβε τις γνωστές υποσχέσεις για αναθεώρηση επί το αυστηρότερο του νομικού πλαισίου που σήμερα επιτρέπει ακόμη και σε ανθρώπους με διαταραγμένη προσωπικότητα να αποκτούν με ευκολία όπλα.

Πώς αντέδρασε όμως η ίδια η αμερικανική κοινωνία και ιδιαίτερα η κοινωνία της Αριζόνα όπου σημειώθηκε το μακελειό; Αν πιστέψει κανείς το ρεπορτάζ του οικονομικού πρακτορείου Μπλούμπεργκ, η ψύχωση της αμερικανικής κοινωνίας με τα όπλα είναι πολύ χειρότερη από όσο μπορεί να φανταστεί κανείς.

Ο ρεπόρτερ του πρακτορείου, Μάικλ Ράιλι, επισκέφτηκε κατάστημα όπλων στην πόλη Τούσον δύο μέρες μετά το φονικό για να διαπιστώσει πώς επηρεάστηκαν οι πωλήσεις. Το αποτέλεσμα τον κατέπληξε. Αντί να μειωθούν, οι πωλήσεις είχαν εκτιναχθεί και το πιο περιζήτητο κομμάτι ήταν το αυτόματο πιστόλι Γκλοκ που χρησιμοποιήθηκε στην επίθεση.

Είχε άραγε το αγοραστικό κοινό εντυπωσιαστεί από την φονική αποτελεσματικότητα του όπλου που μέσα σε ένα λεπτό σκότωσε έξι ανθρώπους και τραυμάτισε άλλους 17; Για τον καταστηματάρχη, Γκρεγκ Γουλφ, ήταν μάλλον η ανησυχία για αυστηρότερη νομοθεσία αυτή που απογείωσε τις πωλήσεις. "Όταν συμβαίνει κάτι τέτοιο, οι άνθρωποι ανησυχούν ότι η κυβέρνηση θα απαγορεύσει ορισμένα όπλα" σημειώνει.

Το Μπλούμπεργκ αναζήτησε στοιχεία από την αρμόδια υπηρεσία του FBI για να διαπιστώσει αν επρόκειτο για μεμονωμένο περιστατικό. Στην πολιτεία της Αριζόνα, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 60% σε σχέση με την περσινή ημέρα του Ιανουαρίου, στο Οχάιο κατά 65%, στο Ιλινόι κατά 38%, στη Νέα Υόρκη κατά 33% και στην Καλιφόρνια κατά 16%. Σε εθνικό επίπεδο το ποσοστό της αύξησης έφτασε το 5%, κάτι που ισοδυναμεί με περίπου 8.000 περισσότερα όπλα -σταγόνα στον ωκεανό βέβαια αν αναλογιστεί κανείς ότι τα όπλα που βρίσκονται σε χέρια ιδιωτών στις ΗΠΑ ξεπερνούν τα 200 εκατομμύρια.

Δεν είναι η πρώτη φορά που ένα μακελειό έχει ευεργετικά αποτελέσματα για τις πωλήσεις όπλων στη χώρα. Κάτι ανάλογο είχε συμβεί και το 2007, μετά τη δολοφονία 32 ανθρώπων στο πολυτεχνείο της Βιρτζίνια από έναν ακόμη ψυχοπαθή νεαρό.

Ο Ντον Γκαλάρντο, ιδιοκτήτης καταστήματος όπλων στην Αριζόνα, θεωρεί ότι αυτό συμβαίνει επειδή ύστερα από τη δημοσιότητα που λαμβάνει κάθε τέτοιο περιστατικό "οι άνθρωποι σπεύδουν να αγοράσουν όπλα για να προστατεύσουν τις οικογένειές τους". Και πιθανόν να τις προστατεύουν μέχρι τουλάχιστον τα μέλη τους να εγκαταλείψουν το οικογενειακό καταφύγιο για τη σχολή ή για κάποια πολιτική συγκέντρωση.




- Τα σκίτσα είναι του Steve Greenberg (πηγή)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου