Σάββατο, 15 Ιανουαρίου 2011

Μία Daily και τα ρέστα mp3...

(πηγή)
του Νίκου Κυριακίδη 
από την Αυγή

Είναι γεγονός: Η πρώτη αμιγώς ψηφιακή εφημερίδα κυκλοφορεί σε λίγες ημέρες. Πίσω από το εγχείρημα βρίσκεται -ποιος άλλος;- ο ακαταπόνητος μεγαλοεκδότης των πέντε ηπείρων Ρούπερτ Μέρντοχ και η εκδοτική βιομηχανία του News Corp! Και η συσκευή ανάγνωσης δεν θα είναι άλλη από το νεόκοπο εφεύρημα της Apple, την ταμπλέτα iPad. Το δημοσιογραφικό επιτελείο έχει ήδη στηθεί με μερικές δεκάδες γραφεία σύνταξης σε όλη την αμερικανική επικράτεια, συμπεριλαμβανομένων των μητροπόλεων ανατολικής - δυτικής ακτής, Νέας Υόρκης και Λος Άντζελες.

Δημοσιογραφικές πληροφορίες λένε ότι η επίσημη ανακοίνωση της «κυκλοφορίας» της πρώτης ψηφιακής εφημερίδας θα γίνει στο μουσείο σύγχρονης Τέχνης του Σαν Φρανσίσκο στις 19 Ιανουαρίου, σε μία εκδήλωση στην οποία θα παρευρίσκονται τόσο ο Μέρντοχ όσο και το αφεντικό - γκουρού της Apple, Στιβ Τζομπς.

Οι διαθέσιμες λεπτομέρειες αυτή τη στιγμή είναι ελάχιστες. Λίγα πράγματα αφήνονται να διαρρεύσουν, είναι άγνωστο πόσο θα κοστίζει η συνδρομή, αν βεβαίως υπάρχει συνδρομή, και από το διόλου εντυπωσιακό όνομα του ηλεκτρονικού νέου «εντύπου» -The Daily- συνάγεται το προφανές συμπέρασμα ότι αυτό θα «βγαίνει» μία φορά την ημέρα. Η εφημερίδα θα καλύπτει τη γενική ειδησεογραφία, θέματα πολιτισμού και ψυχαγωγίας και θα περιλαμβάνει και βίντεο.

Η εφημερίδα για το iPad είναι μία προσπάθεια του Μέρντοχ να «ξαναγράψει» τη δουλειά της δημοσιογραφίας, καθώς τα έσοδα από την κυκλοφορία των εντύπων και τη διαφήμιση έχουν πατώσει, ενώ την ίδια στιγμή τα διαφημιστικά έσοδα στο Ίντερνετ μένουν στάσιμα.

Σε ένα συνέδριο επενδυτών τον περασμένο μήνα, το κορυφαίο διευθυντικό στέλεχος της News Corp.Τσέιζ Κάρεϊ είπε ότι το εγχείρημα της ψηφιακής «ημερησίας» θα είναι ένα «μικρό στοίχημα» για τον όμιλο λόγω του χαμηλού κόστους του. Το δημοσιογραφικό προσωπικό θα είναι περιορισμένο, ενώ δεν θα υπάρχουν τυπογραφεία, χαρτί, μελάνι και φυσικά πρακτορεία διανομής. Η εταιρεία του Μέρντοχ, που έχει πάρει τα ηνία στον τομέα εξέλιξης της ψηφιακής ενημέρωσης, πιστεύει ότι οι συσκευές ανάγνωσης και ειδικά το «νεωτερικό» iPad της Apple είναι μία καλή ευκαιρία για να δώσουν ώθηση στις μπίζνες της έντυπης ενημέρωσης, όπου η πορεία των εσόδων και των κερδών από διαφήμιση και πωλήσεις είναι καθοδική μετά την κυριαρχία του Ίντερνετ.

Αυτό φυσικά σημαίνει ότι η εποχή της απροβλημάτιστης δωρεάν ενημέρωσης από ειδησεογραφικούς ιστότοπους και ιστοσελίδες εφημερίδων πλησιάζει πια στη δύση της. Υπενθυμίζεται ότι από τον περασμένο Ιούλιο ισχύει χρέωση μίας λίρας για πρόσβαση στο περιεχόμενό των ιστότοπων δύο άλλων έντυπων του Μέρντοχ στη Βρετανία, των «Τάιμς του Λονδίνου» και των «Κυριακάτικων Τάιμς», πλην της πρώτης σελίδας, που προσφέρεται -ακόμη- δωρεάν...

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, οι επιχειρηματίες του κλάδου είναι επιφυλακτικοί. Παραμένει άγνωστη η ανταπόκριση του αναγνωστικού κοινού στο εγχείρημα. Οι ίδιοι παραδέχονται ότι η μετράβαση των εφημερίδων από την έντυπη στην ηλεκτρονική μορφή ενδεχομένως να διαρκέσει πολύ, επομένως η νέα αγορά, την οποία ελπίζουν να δημιουργήσουν, μπορεί να χρειαστεί αρκετά ακόμη χρόνια για να αποδώσει κέρδη... 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου