Τετάρτη 16 Ιουνίου 2010

Καλημέρα... απ' την εποχή του ονείρου...

Ελένη Τσαλιγοπούλου - Έλα πάρε μου τη λύπη 



Ελένη Τσαλιγοπούλου - Έλα πάρε μου τη λύπη  
στίχοι: Νίκος Γκάτσος*
μουσική: Μάνος Χατζιδάκις 
ενορχήστρωση: Γιώργος Ανδρέου
από τον δίσκο: Στην εποχή του ονείρου  (1998)
α' εκτέλεση: Νανά Μούσχουρη

Είσαι ένα περιστέρι
που πετάς στον ουρανό...
Πάμε να 'βρουμε ένα αστέρι
σ' ένα κόσμο μακρινό

Έλα να 'βρουμε έν' αστέρι

που πετά ψηλά στον ουρανό

Είσαι ένα καρδιοχτύπι

μου 'χεις κόψει τα φτερά...
Έλα πάρε μου τη λύπη,
έλα δωσ' μου τη χαρά

Είσαι ένα καρδιοχτύπι

μου 'χεις κόψει τα φτερά

Τα γαρίφαλα σου μέτρα,

σ' αγαπώ όσο κανείς...
Κάνω την καρδιά μου πέτρα
και προσμένω να φανείς

Έλα και σε περιμένω

στη γωνιά του δρόμου να φανείς...

.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.

* Σε κάποια εξώφυλλα δίσκων αναφέρεται σωστά ο στιχουργός (Η Αλεξάνδρα στα λαϊκά του Χατζιδάκι, 1980 & 2001, - Τσαλιγοπούλου, ο.π. 1998, & Σαν ψέμματα, 2008,  - Αpurimac Martha Moreleon, Πάμε πάλι, 2004 & 2009) ενώ σε άλλα (Βενετσάνου, Εικόνες, 1994 - Η Νάνα Μούσχουρη τραγουδά Χατζιδάκι, 1972 & 1994) αλλά και στο διαδίκτυο, εμφανίζεται ως στιχουργός ο Βασίλης Καρδής. Είναι ένα από τα δύο ψευδώνυμα με τα οποία υπέγραφε τραγούδια αρχικά ο Νίκος Γκάτσος -το άλλο είναι Ν. Γεωργίου. Αλλού πάλι, από λάθος (κάποιων επανεκδόσεων του σωρού;), εμφανίζεται ως δημιουργός του, ο ποιητής Νίκος Καρύδης, αλλά και ο... αρχιμουσικός  Μιλτιάδης Καρύδης, (στη δυσεύρετη εκτέλεση, με τη Ρένα Βλαχοπούλου στο youtube)...  
 
Εδώ η α' εκτέλεση, γοητευτική πάντα στην ενορχήστρωσή της...

από jen24272

η σάλσα διασκευή των Apurimac (ενδιαφέρουσα ενορχηστρωτικά, αλλά όχι κι ερμηνευτικά):


από elegantgypsy1

αλλά και η άγνωστη σε μένα ερμηνεία της Ρένας Βλαχοπούλου (του πότε άραγε;)
από desmich8


Να βάλω κι αυτή την "εκτέλεση" με την  παρατήρηση πως -για μένα- η καλή ερμηνεία ενός τραγουδιού δεν στηρίζεται στην έκταση της φωνής αλλά στο πως ο/η τραγουδιστής/ρια "ντύνεται" το -όποιο- τραγούδι... Κι αυτό το ρημάδι ή το 'χεις, ή δεν το 'χεις...  Κι εδώ η Φωτεινούλα δεν... 
από dolfree1

Λέω να σταματήσω... Προφανώς καταλάβατε όλοι πόσο μ' αρέσει το τραγουδάκι... και με ποια... :)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου