Τρίτη, 19 Οκτωβρίου 2010

Facebooκ και προσωπικά δεδομένα

από την ΑΥΓΗ

“Βορά” στις κάθε λογής εταιρείες που παρακολουθούν και καταγράφουν την κίνηση στο Ίντερνετ για λογαριασμό τρίτων γίνονται τα προσωπικά δεδομένα εκατομμυρίων χρηστών στις δημοφιλείς σελίδες κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook, σε μία τακτική που καταστρατηγεί την αρχή της εμπιστευτικότητας και επαναφέρει στο προσκήνιο το ζήτημα της προστασίας της ιδιωτικότητας στο Διαδίκτυο.

Όπως αποκαλύπτει δημοσιογραφική έρευνα της αμερικανικής εφημερίδας Wall Street Journal που δημοσιεύθηκε χθες, πολλές από τις δημοφιλείς πρόσθετες “εφαρμογές” του Facebook που επιτρέπουν στους χρήστες να διασυνδέονται σε μία κοινότητα για να παίξουν on line παιχνίδια ή να μοιραστούν πληροφορίες κοινού ενδιαφέροντος μεταδίδουν παράλληλα τα στοιχεία της ταυτότητάς τους σε διαφημιστικές εταιρείες ή εταιρείες μάρκετινγκ.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα της WSJ, οι δέκα πιο δημοφιλείς “εφαρμογές” του Facebook “πιάστηκαν” να διοχετεύουν σε τρίτους το όνομα του χρήστη ή τα ονόματα των φίλων του, ακόμα και εκείνων που είχαν επιλέξει τις πιο αυστηρές ρυθμίσεις ασφαλείας για το προφίλ τους.

«Αυτή η πρακτική παραβιάζει τους κανόνες του Facebook και επαναφέρει τα ερωτήματα για τη δυνατότητά του να προστατεύει τα δεδομένα των χρηστών του» σχολιάζει η εφημερίδα, ωστόσο εκπρόσωπος της εταιρείας που διαχειρίζεται τον δημοφιλή ιστότοπο διαβεβαίωσε πως λαμβάνονται “δρακόντεια μέτρα για να περιοριστεί η δυνατότητα έκθεσης προσωπικών δεδομένων των χρηστών”.

Ο ίδιος πρόσθεσε πως το Facebook θα θέσει σύντομα σε εφαρμογή μία νέα τεχνολογία που θα εξουδετερώνει την “τρύπα” ασφαλείας που εντόπισε η έρευνα της εφημερίδας. Σημειώνεται ότι η πλειονότητα των πρόσθετων “εφαρμογών” δεν έχουν δημιουργηθεί από το Facebook, αλλά από εξωτερικούς προγραμματιστές.

Το πρόβλημα απορρέει από το συνεχώς επεκτεινόμενο πεδίο δράσης των εταιρειών που παρακολουθούν και καταγράφουν τη συμπεριφορά των χρηστών του Ίντερνετ δημιουργώντας λεπτομερείς βάσεις δεδομένων, τις οποίες στη συνέχεια πωλούν σε διαφημιστές και εταιρείες ερευνών αγοράς.

Οι υπερασπιστές της on-line παρακολούθησης υποστηρίζουν ότι αυτού του είδους η “επιτήρηση” είναι “καλοήθης”, διότι διεξάγεται ανώνυμα. Στην περίπτωση αυτή, ωστόσο, η έρευνα της WSJ διαπίστωσε ότι μία επιχείρηση συλλογής δεδομένων, η RapLeaf Inc, έδινε τα αναγνωριστικά στοιχεία χρηστών του Facebook, όπως ηλικία, τόπο διαμονής, εθνικότητα και φωτογραφίες, σε δεκάδες άλλες επιχειρήσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου